jueves, 21 de julio de 2016

LA LLUNA


Quan s’amaga el SOL ens visita la LLUNA. Descobrirem en aquesta ocasió información de la lluna.
-Com és?
-Quan ens visita la lluna es de nit?
La lluna no sempre té la mateixa forma. Buscarem imatges de la lluna en internet i en llibres i descobrirem que té diferents formes, parlarem de les formes què té i a què s'assemblen, per exemple: la lluna plena s’assembla a un plat o a una pilota, la lluna creixent s’assembla a la lletra “D”, etc..
Aprendrem la següent poesia per a descobrir les fases de la lluna.

La Lluna

Sóc de mena presumida,
I m’agrada vestir bé,
Amb vestits tots fets a mida
Que ara us ensenyaré.

En tinc un de LLUNA PLENA,
rodó i blanc ben radiant,
quan me’l poso il.lumina
tot el cel al meu voltant.


Per posar-me cada dia,
En tinc un per anar tirant,
És discret però original
El vestit de QUART MINVANT.

Tinc també el de LLUNA NOVA,
De color més apagat,
I me’l poso quan la Terra
El sol deixa ben tapat.

I si me’n canso dels altres,
I en vull un per anar fent,
Encara tinc a l’armari,
El vestit de QUART CREIXENT.





No hay comentarios:

Publicar un comentario