miércoles, 20 de julio de 2016

EL DIA I LA NIT



Hem estat parlant del SOL, i hem descobert que ix al matí i s'amaga a la nit.


Realitzarem un petit experiment, on pugan participar el xiquets i on quede representat visualment per què es produïx el dia i la nit.

Per a fer-ho, utilitzarem un llum de sal, que ha fet de SOL, i una pilota amb el món, és a dir, un planetari.

Primer verem on estem: ESPANYA, i ho assenyalem al planetari amb una xinxeta. Ho colocarem al front de la llum i, amb el moviment de rotació de la TERRA verem per què es produïxen els dies i les nits.
Jugarem amb aquest experiment, perquè el resultat és impressionant, a més comentarem per a treballar el llenguatge oral quina forma té la terra (esfera), com gira la terra, etc..



Després farem un dibuix d'allò que fem pel dia i a la nit, identificant el Sol amb el dia i la Lluna amb la nit, i li contarem als companys allò que més ens agrada fer pel dia i a la nit, per exemple: pel dia m’agrada jugar amb el meu germà i per la nit m’agrada que el meu pare em llija un conte abans de dormir.


No hay comentarios:

Publicar un comentario